Kritikus szépszó - Bóta Gábor

...”Fabók Mariann viszont fáradhatatlan. Fabók Mancsi Bábszínháza kezd olyan intézménnyé válni, mint amilyen Kemény Henrik volt, amikor Vitéz Lászlóval járta az országot.


Fabók láthatóan sokat tanult tőle és a vásári bábjátékhagyományból. Egyszerre több figurát képes mozgatni úgy, hogy közben ő is gyakran megjelenik a paraván előtt, vagy éppen mögötte, fölötte látszik néha a feje, olykor más testrésze, a lába ujja ugyanúgy játszik, mint a feje búbja. Ha kell, rútra maszkírozza magát, máskor pedig megjelenik szép, vonzó, teljes női mivoltában, ebben az esetben frissen vasalt szoknyájú menyecskeként „A székely menyecske meg az ördög” című márkás produkcióban. Minden gyermeki beszólásra flottul, elementáris humorral reagál, vág az agya, mint a borotva. Lellei Pál által tervezett, remekül mozgatott bábjait abszolút partnereivé avatja.

Amit csinál, felnőttek számára is elementáris élmény.”

Totális kiúttalanság és életöröm | Bóta Gábor