Fabók Mariann úgy meséli el ezt a történetet, hogy egy személyben ő a narrátor és valamennyi szereplő is. De mielőtt belekezdene, ahogy azt más előadásaiban, például A székely menyecske meg az ördögben is teszi, afféle léleknyitogató tréningnek veti alá a közönséget: a gazdátlan felnőtt nézőknek gyerekfelügyelőt keres, és némi szegycsontdörzsölgetéssel még arra is rávesz minket, hogy próbáljunk egy kis időre kiszakadni a mindennapokból, kitakarítani magunkból a gondokat, és csak a mesére figyelni. Mindezt ízes tájszólásban, zenei kísérettel teszi, mert ezúttal zenész társa is van Orbán Dénes személyében, aki különböző népi hangszerekkel adja hozzá a magáét a gyorsan megteremtett meseváró hangulathoz.

Read more: Meseterápia - Turbuly Lilla


Mátravölgyi Ákos székely kapus díszlete nem csak egy kapuval, hanem több nyíló-csapódó, különböző formájú kisajtóval is bír, és valamennyi, de még a mozgatható, megemelhető tető is szerepet kap a játékban, néha úgy, hogy ha feltétlenül tudni akarnánk, és lenne rá időnk a mese sodrában, utána kellene gondolni, hogy most melyik bábút melyik ablakban-ajtóban melyik kezével-lábával mozgatta a színésznő.

Read more: Egyszemélyes forgatag - Turbuly Lilla

Népmese bábokkal – így hirdetik A halhatatlanság országa című előadást, amelyet a Miskolci Nemzeti Színház befogadott. A főszereplő királyfi ott szeretne élni, ahol ismeretlen a halál. Viszontagságok után el is jut a halhatatlanság országába, amelynek királynője jól tartja, de amikor eszébe jut apja és anyja, visszamegy szülőföldjére, ahol már csak szülei sírját találja. Természetesen találkozik a Halállal, akit megpróbál kijátszani, s végül sorsát a halhatatlanság országának királynője meg a halál közötti viadal kimenetele szabja meg.

Read more: Revisoronline - Nánay István

Page 2 of 2