Bepislogni a majomba - Stuber Andrea
Hogy Fabók Mancsit az Isten is egyszemélyes bábszínháznak teremtette, arra több jel utal. Egy egész jelsorozat. Kezdhetjük talán avval, hogy a színésznő vokális képességei lenyűgözőek. Úgy tud különböző hangokon, hangszínekben megszólalni, hogy a lehető legteljesebb valószerűséggel beszél több különböző szereplő szájával. Magában a bábjáték lebonyolításában – kesztyűbábok és a bábfigurák kellékeinek használatában – a manuális készsége és a ritmusérzéke is perfektnek mutatkozik.
Szabad- e sírni a királyfipalást alatt? - Turbuly Lilla
...Létezik azonban olyan előadás is, amely merészen újraírja a hagyományt. A vásári bábjáték magyar képviselője, Vitéz László – több külföldi kollégájától eltérően – egészen eddig agglegényként tengette életét, és vívta örökös harcát az ördöggel vagy más gonosz szerzetekkel.
Piros sipkás szerelem - Szász Emese
Fabók Mancsit egyre többen ismerik az ország összes pontján: ő az a csupa-mosoly színésznő, aki körül virágos réteken, bábszínházi fészkekben, vásári forgatagokban örvendező gyerekek és mosolygó felnőttek hada gyülekezik, hogy egy kicsit visszarepítse őket a század eleji városligeti hangulatba. Népmesékre épülő játékai után, Fabók Mancsi most Kemény Henrik híres bábjátékából, a Vitéz Lászlóból készített egy saját verziót, nem is akárhogyan...
Mezei néző - Fabók Mancsi: az valami csoda
Fabók Mancsi Székely menyecskéjét már tavaly a Gyerekszínházi Szemlén is láthattam volna. Elmulasztottam „egyeztetési okokból”. Ezt nem egy (= három) kritikus ismerősöm minősítette kapitális tévedésnek, mert „Fabók Mancsi: az valami csoda.”
Kritikus szépszó - Bóta Gábor
...”Fabók Mariann viszont fáradhatatlan. Fabók Mancsi Bábszínháza kezd olyan intézménnyé válni, mint amilyen Kemény Henrik volt, amikor Vitéz Lászlóval járta az országot.
Léleksúrolók - Mikita Gábor
Fabók Mariann egyszemélyes bábelőadásain már érkezéskor érzi a néző, hogy jó helyre jött: Mátravölgyi Ákos letisztult játékterei a népi díszítőművészetünk, ősi hitvilágunk szimbólumrendszerének ismeretét sugallják.
Meseterápia - Turbuly Lilla
Fabók Mariann úgy meséli el ezt a történetet, hogy egy személyben ő a narrátor és valamennyi szereplő is. De mielőtt belekezdene, ahogy azt más előadásaiban, például A székely menyecske meg az ördögben is teszi, afféle léleknyitogató tréningnek veti alá a közönséget: a gazdátlan felnőtt nézőknek gyerekfelügyelőt keres, és némi szegycsontdörzsölgetéssel még arra is rávesz minket, hogy próbáljunk egy kis időre kiszakadni a mindennapokból, kitakarítani magunkból a gondokat, és csak a mesére figyelni. Mindezt ízes tájszólásban, zenei kísérettel teszi, mert ezúttal zenész társa is van Orbán Dénes személyében, aki különböző népi hangszerekkel adja hozzá a magáét a gyorsan megteremtett meseváró hangulathoz.
Emberek, Bábok, Babák - Balogh Géza
„... Hogy nem volt igazuk azoknak, akik a helyszín méreteit okolták a mesemondó színésznő sikertelenségéért, arról két nappal később az ESZME és Fabók Mancsi Bábszínháza A székely menyecske meg az ördög című előadásán győződhettünk meg ugyanannak a mozinak a nézőterén.